Директор Черняхівської школи Галина Шлапак: «Ми не прагнемо бути кращими за інших, ми прагнемо завтра стати кращими за нас сьогоднішніх»
Директору Черняхівської ЗОШ І-ІІІ ступенів за три з лишком роки вдалося вивести навчальний заклад на високий рівень у рейтингу шкіл Житомирщини. Галина Шлапак погодилася поділитися секретами успіхів.
- Ви працюєте на посаді директора з серпня 2011 року. Рішення стати директором саме цієї школи прийшло неочікувано чи було обдуманим?
- Рішення було виважене і добре обдумане. На час призначення директором вже мала великий досвід педагогічної і управлінської діяльності, а ще була мрія створити в рідному селищі гарну авторську школу, в якій було б престижно навчатися й працювати.
- У директора завжди багато справ. Звідки Ви черпаєте натхнення і сили?
- У наших учнях, особливо молодших школярах, їхніх допитливих очах, щирих і відкритих посмішках, їхній вірі, що ми, дорослі, зробимо все, щоб вони були в майбутньому успішними особистостями.
- Як Вам вдається розподілити час так, щоб його на все вистачало?
- Вважаю, що саме час – головний життєвий ресурс кожного із нас. А з роками ціна цього ресурсу в рази зростає. Тому активно займаюсь самоменеджментом. Намагаюсь досягати намічених цілей найкоротшим шляхом. Чітко планую кожну годину робочого дня. Не можна керувати іншими, якщо не вмієш керувати собою. Але, на жаль, і я брак часу часто відчуваю, особливо не вистачає його для живого спілкування з учнями школи.
- Ви багато досягли: є вчителем вищої кваліфікаційної категорії, нагороджені нагрудними знаками МОН України («Відмінник освіти України», «Василь Сухомлинський», «Софія Русова»). Стали лауреатом обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель-2014» у номінації «Директор року». Ваші ТОП-5 сходинок до успіху?
- Професіоналізм. Постійна робота із самовдосконалення. Віра у власні сили і можливості. Вміння гідно сприймати власні поразки. Вміння працювати в команді.
- За багатьма показниками Ваша школа займає лідируючі позиції. Як Ви цьому сприяєте? І як цього прагнете?
- Кожного дня ми самовдосконалюємося, намагаємося не стояти на місці у своєму розвитку. Дещо нам уже вдається краще, до чогось ще слід іти певний час. Але наша хода впевнена і рішуча. Ми не прагнемо бути кращими за інших, ми прагнемо завтра стати кращими за нас сьогоднішніх.
- Відомо, що кадри вирішують все. Якими критеріями Ви керуєтесь, підбираючи вчителів у колектив?
- Професіоналізм і результативність роботи. Порядність у всьому. Любов до школи, до дітей і, звичайно, бажання розвиватися і відповідати вимогам сучасності, яка постійно змінюється.
- Інноваційними підходами до навчання у Вашій школі є індивідуальний підхід до кожної дитини, виявлення у неї талантів, забезпечення самовизначення і самореалізації. Який він, на Вашу думку, «ідеальний» учень?
- Вмотивований на здобуття якісних знань, допитливий, вміє висловити свою думку, відстояти власну позицію, любить свою школу і пишається, що вчиться саме в ній.
- На сайті Вашого навчального закладу висвітлено Концепцію розвитку школи. Що із запланованого вдалося вже реалізувати? І над чим є ще попрацювати?
- Наша школа сьогодні – це якісний навчально-виховний процес; змістовний виховний простір; комфортне оточення для дитини; високий рівень педагогічної майстерності вчителів.
Учні школи конкурентоспроможні. Впевнено заявляють про себе. У школі зреалізовано багато авторських проектів, найяскравіші з яких: «Світлини, обпалені війною», «Нарцис», «Ромашка», «Випускник», «Музей школи – духовна скарбниця її традицій», «Родина», «Герої не вмирають».
…Але, нажаль, не вирішена основна проблема – завершення будівництва нового приміщення школи. Більша частина учнів школи навчається в старому приміщенні, в класах, які не відповідають сучасним санітарно-гігієнічним вимогам, що негативно впливає, в першу чергу, на здоров’я дітей, – ускладнює організацію навчально-виховного процесу в школі в цілому.
- Упродовж функціонування школи в статусі Черняхівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, спільними зусиллями введено в експлуатацію блок «А». Проте, як зазначалось Вами у одному з інтерв’ю ЖОДТРК, нині залишається проблема з фінансуванням інших невідкритих блоків школи. Після виходу інтерв’ю ситуація якось змінилась? Хтось зацікавився проектом поліпшення умов і будівництва, аби навчальний заклад функціонував у повному обсязі?
- На жаль, сьогодні ситуація не змінилась. Але до вирішення проблеми долучився народний депутат України Павло Дзюблик, оскільки серйозні капіталовкладення мають бути з державного бюджету. Виготовлена проектно-кошторисна документація, проведені всі необхідні експертизи, затрачені значні бюджетні кошти на їх оплату. Руйнується недобудоване приміщення…Надіюсь, що інтерв’ю вкотре приверне увагу до проблем школи.
«Якщо не школа, то тільки вирощування квітів», – поділилася думками Галина Шлапак. Вона знайшла себе у роботі. Радіє успіхам кожної дитини і переймається її проблемами. Тендітна жінка, а скільки терпіння, жаги до вдосконалення, скільки рішучості. Зізналась: «Не виділять коштів, – зроблю пікет перед стінами адміністрації, – хай перший і останній у своїй освітній діяльності і на посаді директора. Школа для мене – і робота, і покликання, і сенс життя!».
Розмову вела Тетяна Супруненко