То ж чи працює в Черняхові автостанція?
Кожен житель Черняхова та й усього Черняхівського району знає місце розташування черняхівської автобусної станції, але мало хто знає, як же повинна працювати автостанція насправді та які послуги мають надаватися пасажирам. Саме про це і не тільки далі у нашому матеріалі.
У Черняхові вже декілька років поспіль автостанція, яка обслуговує пасажирів, грубо порушує умови надання послуг та фактично не працює. Відповідно до статті 28 ЗУ “Про автомобільний транспорт” автостанція має здійснювати:
1) прийом та відправлення автобусів і пасажирів;
2) організацію продажу квитків населенню;
3) диспетчерське управління і регулювання руху автобусів;
4) контроль екіпіровки та санітарного стану автобусів, дорожньої документації водіїв та дотримання визначеного режиму роботи підприємств, установ і організацій, розташованих на її території;
Прийом та відправлення автобусів і пасажирів – це чи не єдине, що на сьогодні так чи інакшездійснює наша автостація. А далі найцікавіше…Станом на сьогодні, як і за попередні декілька років, автостанцією не продано жодного квитка пасажирам. Йдемо далі. Диспетчерське управління та регулювання руху автобусів на автостанції теж не здійснюється. Про контроль за документацією та дотримання графіків руху взагалі навіть говорити не доводиться. Автобуси просто хаотично заїжджають на автостацію, забирають людей і їдуть далі. Також дивним є те, що автостанція працює лише до 17:00, а автобуси відправляються приблизно до 19:50.
Всі згадані вище порушення в комплексі призводять до суттєвих проблем та дискомфорту для пасажирів. Зараз люди просто бояться, що автобус може поїхати набагато раніше від свого графіку і їм доведеться чекати на наступний кілька годин. Все це відбувається не один рік поспіль, але влада району та області на дані факти ніяк не реагує. І це в той час, коли на автостанції працює декілька людей, які по факту не виконують жодної вищезазначеної функції, а просто днями п’ють каву, займаються особистими справами і, як не дивно, отримують за це заробітню платню.
Для вирішення цього питаня та відновлення нормальної роботи черняхівської автостанції було направлено звернення до Черняхівської РДА. У своїй відповіді чиновники РДА повідомили, що автостанція стала приватною у 2010 році, її обслуговування є збитковим, а договори на обслуговування укладені лише з 20-ти % автобусних перевізників. Саме тому здійснювати контроль автостація не може.
У нас та пасажирів складається враження, що влада району та області просто не хоче звертати увагу на дану проблему вже протягом кількох років. Продовження історії читайте у наших наступних матеріалах.
Зате в приміщенні автостанції працюють магазинчики й перукарня.
Тут і самі люди винуваті, бо мовчать. Ніхто навіть з активістів не порушує це питання. Ні на сесії, ні перед депутатами.
Дякую Анатолію за дуже доречне висвітлення однієї з актуальних та болючих проблем життя нашого району. Дійсно в приміщенні автостанції здійснюється торгівельна діяльність, про те це мабуть більше вимушений, а ніж довільний крок. Основна проблема – зростання витрат на утримання подібних об*єктів. В умовах розвитку “дикого вітчизняного капіталізму” очевидним на разі виявився факт різкого зростання нерегелярних та нелегальних пасажирських приватних перевезень, картина усім доволі знайома. Нелегальні або напівлегальні приватні перевізники витісняють з ринку офіційних перевізників які регулярно виділяють зі своїх прибутків частину коштів на утримання автостанцій, що не скажеш про власників різного роду підпільних “бусіків”, “напівбусіків” тощо. Ось тому проблему класичних автостанцій потрібно шукати не в самих автостанціях, а в системі пасажирських перевезень,(тобто їх легальності та відповідності нормама законодавтсва) а також в царині дотримання вимог відрахувань від цих перевезень, як в державні фонди так і на утримання автостанцій.