Три поради з іміджу для поліцейських
Минуло півтора року, як реформі Національної поліції дали старт, але досі вона остаточно не є завершеною. У лавах поліцейських українці хочуть бачити чесних, сильних, мужніх, добрих та компетентних рятівників. Звичайно, нова поліція вже показала певні позитивні результати своєї роботи, як-от: швидкість прибуття на виклики, контроль на вулицях, зменшення хабарництва, але що ми бачимо сьогодні?
«Копи» дедалі частіше з’являються в гучних історіях та неприємних інцидентах: одеську працівницю патрульної поліції затримали за торгівлю наркотиками, у квітні загинула жінка, яку збила автівка поліції і т.д. Полісмени позиціонують себе явно не позитивними героями. Список «промахів» збільшується, а тому потрібно серйозно зайнятися роботою над іміджем для того, щоби удосконалити саму систему, виправити недоліки та, нарешті, отримати по-справжньому нову поліцію, на яку заслуговує український народ.
І перше, з чого треба почати – це позиціонування. Вчимося на помилках. Яке враження сформувала про себе колишня міліція? Як система, просякнута корупцією й котра «кришує» різного роду злочини. Не дивно, що появу нової поліції українці зустріли позитивно, адже нові «копи» пройшли перевірку ретельними тестами на некорумпованість, надійність та чесність. Попрацювали і над зовнішнім виглядом, якому зарубіжні теоретики надають величезне значення, тому що респектабельний зовнішній вигляд полісмена говорить про самодисципліну поліцейського, його ставлення до своїх обов’язків та оточуючих.
Проте через гучні скандали з крадіжками, полісменами-винуватцями ДТП, хабарями – усе це може зійти нанівець. Потрібно розбити сформовані у громадян негативні стереотипи та створити нові, позитивні уявлення про співробітника поліціі.
Престиж. Створення належного іміджу та підвищення престижу також формує позитивне сприйняття правоохоронців населенням. Окрім того, престиж є вагомим чинником в поліпшенні якісного складу поліції, адже збільшується наплив бажаючих вступити в поліцейські освітні заклади, стати висококваліфікованими професіоналами, покращується якісний склад абітурієнтів та виникає можливість дійсно відбирати на навчання кращих із кращих, що згодом забезпечує і успішність освітнього процесу. Для того, аби створити престижний, позитивний образ поліцейського, країни Заходу вкладають величезні кошти на зйомки трилерів, бойовиків та телесеріалів, де «копам» приписують якнайкращі геройські чесноти. У Чеській Республіці, приміром, поширюють постери, буклети, ілюстрації з надписом «Чеська поліція – ваш друг і приятель». У Південній Кореї любов до поліції прищеплюється з дитинства. Тому там на дитячих чашках малюють поліцейських. Проте варто мати на увазі, що зусилля держави та суспільства ефективні тільки тоді, коли самі працівники поліції служитимуть прикладом виконання законів.
Авторитет. Уміння поліцейського поводитися ввічливо – значно сприяє підвищенню авторитету поліції в суспільстві. В європейських країнах, наприклад, розробляються спеціальні тренінги для співробітників поліції за методами ефективних комунікацій з різними категоріями осіб: від представників національних меншин – до психічно неврівноважених людей.
Отож тільки через позитивне ставлення громадськості до нового образу поліції можна здобути довіру та домогтися підпорядкування закону.