Житомирська облрада не збирається ліквідовувати Народицький район попри рекомендації Мінрегіону
Мінрегіон рекомендує вирішити питання доцільності існування деяких районів у чотирьох областях України у зв’язку з тим, що їх межі повністю збігаються з межами ОТГ. Мінрегіон попросив Кабмін доручити відповідним облдержадміністраціям і облрадам розглянути питання це питання. Серед таких територіальних одиниць і Народицький район Житомирської області.
Однак голова Житомирської облради Володимир Ширма вважає, що буде неправильно ліквідувати Народицький район.
Про це посадовець повідомив 11 січня під час своєї звітної прес-конференції «100 днів на посаді».
«Район ніби і є, є голова районної державної адміністрації, заступник районної ради і є номінально районна рада. І минулого року районна рада ще могла мінімально платити собі заробітну плату (було перевиконання за 2015 рік). Цього року у них залишається тільки 15 тисяч коштів. Ми вже вивчали законодавство до ниточки – і розпустити сьогодні офіційно районну раду немає можливості. Навіть розглядали такий варіант, за ініціативою їхніх деяких посадовців, – ліквідувати Народицький район і вже ввійти до складу, скажімо, Коростенського району у вигляді об’єднаної територіальної громади. Ми довго дискували з цього питання. Але тут велика відповідальність, бо Народицький район є специфічним – там друга зона відчуження і районна вдала порушує питання, що з цими землями робити, бо в них триває сільськогосподарське виробництво, а орендної плати не можна брати, договорів укладати не можна, бо ведення господарства нібито заборонене… І якщо Верховна Рада, бо то її компетенція, сьогодні прийме таке рішення, то це буде неправильно. Тобто Народицький район зберігається», – прокоментував Володимир Ширма.
http://zhitomir-online.com/
Проблема із об’єднанням громад пов’язана з тим, що це річ добровільна, а адміністративно-територіальна реформа — річ примусова. Остання у нас не проводиться. Питання співпраці громад — це один механізм, об’єднання громад — другий механізм, і зміна меж адміністративно-територіальних одиниць — це третій механізм. Усі ці три механізми не пов’язані з поняттям адміністративно-територіальної реформи. У нас реформа місцевого самоврядування відбувається без попередньої реформи адміністративно-територіального устрою. А певні моменти в адміністративно-територіальному устрої здійснені шляхом прийняття закону про об’єднання територіальних громад, про внесення змін до складу адміністративно-територіальних одиниць, шляхом винесення міст із районного значення у міста обласного значення. Всі ці речі ситуативні. Немає системного підходу. Поки проходять лише ті моменти, які очевидні для всіх.