Щоб навчатися було цікаво і щоб навчання стало успішним
Учні повинні бути успішними у всіх чи в багатьох шкільних предметах. Але ж їх так багато! Інформація – це величезна кількість текстів, які важко запам’ятати. Отож пропоную викладати на уроках теми за допомогою фреймів.
Фрейм – це абстрактний образ стандартних стереотипних ситуацій у символах. А фреймування – це високоефективний спосіб стиснення інформації у вигляді схем, що характеризується зменшенням затраченого часу для розуміння матеріалу.
Створення фрейму відбувається таким чином: учень або педагог опрацьовує, наприклад, тему з підручника, виокремлює головне, створює фреймову структуру, яка зазвичай має вигляд таблиць, схем, і тільки потім здійснюється запам’ятовування. Потім, коли збережену у голові інформацію потрібно відтворити, з’являється образ-схема, де виокремлені поняття дають змогу відтворити цілісну картину теми.
Цим самим заощаджується час для вивчення шкільної програми, яка щороку ускладнюється і збільшується, але виділені години залишаються сталими. Крім того, це допоможе учню розвинути навички швидкого запам’ятовування та відтворення.
Розглянемо на прикладі, як за допомогою фреймів можна подати інформацію.
Цивільний кодекс України
Ст. 655. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов’язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов’язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Ст. 715. За договором міни (бартеру) кожна із сторін зобов’язується передати другій стороні у власність один товар в обмін на інший товар. Кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем того товару, який він одержує взамін.
Ст. 717. За договором дарування одна сторона (дарувальник) передає або зобов’язується передати в майбутньому другій стороні (обдаровуваному) безоплатно майно (дарунок) у власність.
Отже, коли учень відповість на питання у вигляді фреймів, то складе для себе інформацію фреймової технології.
Таким чином, впровадження фреймової технології навчання в школах дасть змогу зробити навчання інтенсивним.