



На цьому керівник поліції Житомирщини наголосив 27 серпня під час прес-конференції, організованої спільно з громадською мережею ОПОРА. Темою зустрічі було забезпечення законності та правопорядку під час місцевих виборів. Начальник Головного управління Нацполіції області розповів про визначальний принцип роботи правоохоронців у період виборчих баталій – політичну нейтральність та націленість на забезпечення чесності та прозорості процесу:
– Поліція – рівновіддалена від усіх політичних сил. При цьому ми відкриті до діалогу з журналістами, громадськими організаціями, активістами, іншими громадянами. Важливим є і момент недопущення втягнення поліції у виборчий процес. Крім того, звертаю вашу увагу на необхідність перевіряти інформацію перед її оприлюдненням для уникнення маніпулятивних ситуацій, а такі, безсумніву, будуть.
Працівники поліції стежитимуть за дотриманням правопорядку та виборчого законодавства і під час агітаційного періоду, і під час волевиявлення громадян на виборчих дільницях.
Крім того, очільник ГУНП розповів про налагоджений механізм співпраці з громадською мережею «ОПОРА» у питаннях як фіксації, так і попередження можливих порушень.
Відповідаючи на запитання журналістів Юрій Олійник розповів про визначену законом відповідальність за порушення виборчого законодавства.
Так, кримінальним діянням вважається:
– перешкоджання здійсненню виборчого права, роботі виборчої комісії чи діяльності офіційного спостерігача (ст. 157 ККУ);
– надання неправдивих відомостей до органу ведення Державного реєстру виборців або несанкціоноване втручання в роботу Держреєстру виборців (ст.158 ККУ);
– незаконне використання виборчого бюлетеня, голосування виборцем більше ніж один раз (ст.158-1 ККУ);
– незаконне знищення виборчої документації (ст.158-2 ККУ);
– фальсифікація, підроблення, викрадення, пошкодження або знищення виборчої документації, печатки виборчої комісії (ст. 158-3 ККУ);
– порушення таємниці голосування (ст.159 ККУ);
– порушення порядку фінансування політичної партії, передвиборної агітації ( ст. 159-1 ККУ);
– підкуп виборця (ст.160 ККУ).
Адміністративна ж відповідальність передбачена за порушення права громадянина на ознайомлення зі списком виборців, за незаконну агітацію, зокрема в «день тиші», за виготовлення агітаційних матеріалів кандидатів (листівки, білборди, друковані ЗМІ) без належного їхнього оформлення тощо.
У свою чергу, координатор громадської мережі ОПОРА у Житомирській області Тарас Чмут розповів журналістам про організацію спостереження за виборчим процесом та механізми виявлення і фіксації порушень:
– Як показала практика попередніх кампаній, найбільше, до 60%, виявлених фактів, пов’язані з недотриманням нормативних вимог розміщення агітаційних матеріалів. Ще до 20% – це порушення регламенту в роботі комісій різного рівня, у більшості вони не впливають на кінцевий результат і продиктовані або необізнаністю громадян, або намаганням прискорити роботу, але все ж вони не відповідають нормам Закону.
Також Тарас Чмут ознайомив журналістів з календарем перебігу виборчої кампанії та пояснив, чому політична реклама, яка нині заполонила не лише Житомирщину, не може поки розглядатись як агітаційна.
Також спікери прес-конференції відповіли й на інші питання представників мас-медіа, запевнивши, що подібні зустрічі продовжаться й надалі.
Відділ комунікації поліції Житомирської області
https://www.npu.gov.ua/